Relacja z 14 Maratonu Poznańskiego
14. Poznań Maraton z rekordem frekwencji
ASICS był sponsorem technicznym 14. Poznań Maraton, który odbył się 13 października 2013. Była to rekordowa edycja pod względem frekwencji. Do mety dobiegło 5680 biegaczy, o 255 więcej niż rok wcześniej. Po zakończeniu biegu rozstrzygnięty został konkurs firmy ASICS „Bilet na Marathon de Paris 2014”. Pakiet startowy w przyszłorocznym maratonie paryskim wraz ze sprzętem marki ASICS trafił do Arkadiusza Rzepki z Jeleniej Góry.
W ocenie wielu obserwatorów 14. Poznań Maraton był jedną z najlepiej zorganizowanych imprez biegowych w ostatnich latach w Polsce. Wrażenie na biegaczach i kibicach zrobił efektowny start z fajerwerkami przy akompaniamencie muzyki. Wzorowo zorganizowane były punkty odżywcze oraz wsparcie medyczne zarówno na trasie, jak i w strefie startu/mety. Co ciekawe, każdy ze startujących mógł także bezpłatnie przejść badania EKG.
Bieg toczony w dobrym tempie zwyciężył ostatecznie Kenijczyk Taurus David Kitui z czasem 2:13:08. Jako drugi do mety dobiegł jego rodak, Edwin Kirui (2:15:47), a trzeci zmagania na dystansie 42,195km zakończył reprezentujący firmę ASICS Paweł Ochal z czasem 02:15:58.
Wśród kobiet bezkonkurencyjne w tym roku były Białorusinki. Zwyciężyła Maryna Damantsewicz z czasem 02:36:02, przed Volhą Rezkają 02:38:34. Trzecie miejsce zajęła Polka, Arleta Meloch (02:43:00)
14. Poznań Maraton był rekordowy pod względem frekwencji – do mety dobiegło 5680 biegaczy, czyli o 255 więcej niż rok temu.
Poznań Maraton |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
Liczba uczestników, którzy ukończyli bieg |
5680 |
5425 |
4630 |
3873 |
W dniach 11-13 października na terenie MTP odbyły się Targi Poznań Sport Fair, na których nie zabrakło stoiska ASICS. Zaprezentowane zostały produkty z najnowszej kolekcji firmy – obuwie biegowe, odzież oraz akcesoria. Do dyspozycji odwiedzających stoisko byli eksperci ASICS, którzy odpowiadali na wszelkie pytania dotyczące biegania i pomagali w określeniu typu stopy wykorzystując trójwymiarowy system skanowania Foot ID.
Wizyta na stoisku ASICS była również okazją do zakupu wyjątkowej kolekcji sygnowanej logo 14. Poznań Maraton.
Do Poznania warto było przyjechać już w przeddzień maratonu, czyli w sobotę, 12 października. W mieszczącym się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się makaronowa uczta Pasta Party. Oprócz okazji do naładowania akumulatorów węglowodanami była również okazja pogłębić swoją wiedzę na temat bieganie. Odbywały się prelekcje oraz spotkania z wyjątkowymi gośćmi – zawodnikami: Marcinem Fehlau, Michałem Bartoszakiem oraz trenerem i autorem poradników dla biegaczy, ambasadorem marki ASICS – Jerzym Skarżyńskim. Fachowych porad udzielał dietetyk, fizjoterapeuta, neurolog, a także kosmetyczka.
Po zakończeniu zmagań maratończyków na scenie głównej 14. Poznań Maraton został rozstrzygnięty konkurs firmy ASICS - „Bilet na Marathon de Paris 2014”. Szansę wyjazdu na przyszłoroczny maraton paryski otrzymał każdy uczestnik maratonu, który wrzucił kupon konkursowy do urny zlokalizowanej na terenie stoiska firmy ASICS. Należało w jak najlepszy sposób dokończyć hasło rozpoczynające się od „42,195km to dla mnie…” utrzymując jednocześnie charakter kampanii marki ASICS - „Better Your Best/Droga do doskonałości.”
Zdaniem komisji konkursowej, najlepiej z tym zadaniem poradził sobie Arkadiusz Rzepka z Jeleniej Góry, który zaproponował następujące hasło:
"42.195km jest dla mnie lustrem, w którym widzę prawdziwego siebie. Tu nie da się niczego ukryć."
W nagrodę Pan Arkadiusz w kwietniu 2014 poleci do Paryża, aby wziąć udział w 38. Marathon de Paris. Poza przelotem, noclegami oraz pakietem startowym, firma ASICS zapewni również sprzęt, w którym zwycięzca konkursu pobiegnie w tym maratonie.
„Nasz konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników Poznań Maraton. Wpłynęło ponad 1500 kuponów konkursowych, wybór najlepszego hasła nie był łatwym zadaniem. W zwycięskiej propozycji najbardziej spodobał nam się jego obrazowy charakter, który przemawia zarówno do osób, które mają już za sobą start na królewskim dystansie 42,195km jak i tych, które dopiero dojrzewają do decyzji o zmierzeniu się z tym wyzwaniem. Myślę, że pod tym hasłem mogliby się podpisać wszyscy maratończycy, którzy wzięli udział w 14. Poznań Maraton. Wzorowa organizacja biegu i wyjątkowa atmosfera sprawiły, że z pewnością wielu biegaczy wyjechało z Poznania z nowymi rekordami życiowymi. Przyczyniła się do tego z pewnością postawa licznie zebranych i żywiołowo dopingujących kibiców. Gorąco polecamy wszystkim start w tej imprezie za rok.” – powiedział Daniel Bogacki, Marketing Coordinator, ASICS Polska.